PRojects


'Ontmoeting, verbinding & ontwikkeling staan centraal'

Elk project is verschillend, doelgroepgericht en heeft als doel om de ontmoeting, verbinding en ontwikkeling in en met kunst te stimuleren.

Er wordt dan ook met veel verschillende partijen samengewerkt om de beste kwaliteit te kunnen leveren. In onze projecten komt de toegevoegde waarde van kunst als middel nog meer tot zijn recht. Doordat projecten vaak een langere periode in beslag nemen, wordt het mogelijk om de deelnemers doelgerichter en intensiever te begeleiden. Hierdoor kunnen wij hun sociale- en cognitieve vaardigheden nog meer helpen te bevorderen. 


Projecten in 2018


Stadstour: 'Joris en de Draak'

De Stadstour: ‘Joris en de Draak’ is een interactieve en educatieve reis door de gemeente Ridderkerk voor eerstejaars scholieren van het voortgezet onderwijs. Op een unieke en creatieve manier ontdekken zij de belangrijkste bezienswaardigheden van Ridderkerk. Deze bijzondere route bevat diverse interessante locaties, verhalen en een afwisselende activiteiten, waarin  de focus ligt op het samenwerken en teambuilding. Alle locaties en activiteiten vertellen met elkaar meer over het verhaal van Joris en de Draak - het logo van de gemeente Ridderkerk.



UNICEF Kinderrechten Filmfestival

Ook dit jaar sloegen Building Arts en de Brede School Ridderkerk de handen weer ineen om het Kinderrechtenverdrag van UNICEF op creatieve manier onder de aandacht te brengen bij basisschoolkinderen uit Ridderkerk. Om het project naar een nog hoger niveau te tillen werd dit jaar naar nieuwe samenwerkingen gezocht met Bibliotheek AanZetServicebureau voor Onderwijs & Cultuur (SOC) en de Gemeente Ridderkerk 

 



Gezond in Ijsselmonde/Beverwaard

In het eerste half jaar van 2018 werkt Building Arts - in opdracht van Veldacademie - aan een langdurige filmproject met de leerlingen van RK De Regenboog uit Rotterdam IJsselmonde. Verspreid over drie groepen wordt gewerkt aan een eigen film met elk een eigen focus (theater, sport of talent). Hierdoor wordt het mogelijk om de groei en ontwikkeling van de leerlingen af te passen op hun eigen interesses.