PRojects


'Ontmoeting, verbinding & ontwikkeling staan centraal'

Elk project is verschillend, doelgroepgericht en heeft als doel om de ontmoeting, verbinding en ontwikkeling in en met kunst te stimuleren.

Er wordt dan ook met veel verschillende partijen samengewerkt om de beste kwaliteit te kunnen leveren. In onze projecten komt de toegevoegde waarde van kunst als middel nog meer tot zijn recht. Doordat projecten vaak een langere periode in beslag nemen, wordt het mogelijk om de deelnemers doelgerichter en intensiever te begeleiden. Hierdoor kunnen wij hun sociale- en cognitieve vaardigheden nog meer helpen te bevorderen. 


Projecten in 2018


Stadstour: 'Joris en de Draak'

Wist je dat het verhaal van Sint Joris is afgebeeld in het logo van de gemeente Ridderkerk? Speciaal voor het Gemini College en Farelcollege ontwikkelde Building Arts in samenwerking met de Gemeente Ridderkerk een interactieve tour die als als aftrap dient van het nieuwe schooljaar 2018-2019. In de stadstour maken eerstejaars scholieren van het voortgezet onderwijs kennis met de gemeente. In de Stadstour is de historie van Ridderkerk op een creatieve manier verbonden met het belangrijke bezienswaardigheden en sportieve en culturele activiteiten. 



UNICEF Kinderrechten Filmfestival

Ook dit jaar sloegen Building Arts en de Brede School Ridderkerk de handen weer ineen om het Kinderrechtenverdrag van UNICEF op creatieve manier onder de aandacht te brengen bij basisschoolkinderen uit Ridderkerk. Om het project naar een nog hoger niveau te tillen werd dit jaar naar nieuwe samenwerkingen gezocht met Bibliotheek AanZetServicebureau voor Onderwijs & Cultuur (SOC) en de Gemeente Ridderkerk 

 



Gezond in Ijsselmonde - Filmproject

In het eerste half jaar van 2018 werkt Building Arts - in opdracht van Veldacademie - aan een langdurige filmproject met de leerlingen van RK De Regenboog uit Rotterdam IJsselmonde. Verspreid over drie groepen wordt gewerkt aan een eigen film met elk een eigen focus (theater, sport of talent). Hierdoor wordt het mogelijk om de groei en ontwikkeling van de leerlingen af te passen op hun eigen interesses.